Obsługa terminala płatniczego krok po kroku

computer monitor

Przeprowadzanie wszelkich transakcji płatniczych zakłada spełnienie podstawowego warunku, jakim jest komunikacja pomiędzy terminalem płatniczym i kasą fiskalną. Jak dokładnie wygląda obsługa terminala płatniczego i co musisz wiedzieć, żeby prawidłowo obsłużyć urządzenie?

Obsługa terminala krok po kroku

Aby rozpocząć transakcję, musisz nacisnąć odpowiedni klawisz na kasie fiskalnej, która wysyła do terminala odpowiednie polecenie płatności, w której zawarta jest określona kwota. Po tym następuje oczekiwanie na przeprowadzenie zleconej transakcji bezgotówkowej. Zanim użyjesz terminala, upewnij się, że jest on starannie podłączony do kasy fiskalnej. Kolejnym krokiem jest podanie wartości sprzedaży, poprzez wprowadzenie za pomocą klawiszy terminala, określonej kwoty do zapłaty. Następnie zachodzi przeprowadzenie płatności przy pomocy karty debetowej lub kredytowej, a w niektórych wypadkach telefonu. Sposób wprowadzenia karty może być bezdotykowy – zbliżeniowy lub polega on na przeciągnięciu karty paskiem magnetycznym. Niekiedy potrzebny jest też PIN. Dotyczy to zazwyczaj transakcji, które mają wyższy rachunek. Po wprowadzeniu PINu przez klienta dochodzi do drukowania potwierdzenia, o ile transakcja została zaakceptowana. Klienci często rezygnują z potwierdzenia transakcji, ponieważ wystarczy im tylko paragon, zwłaszcza, gdy robią niewielkie, codzienne zakupy i nie przywiązują wagi do potwierdzenia transakcji bezgotówkowych.

Szukasz ciekawych produktów z tego obszaru? Zobacz: kasa fiskalna do sklepu internetowego

Terminal płatniczy to absolutny wymóg współczesnych czasów

Rozwój nowych technologii i upowszechnienie kart kredytowych i debetowych, sprawia, że nie ma dziś praktycznie sprzedawców, którzy nie korzystają z terminali płatniczych podczas sprzedaży towarów i usług. Obsługa terminala nie jest skomplikowana i znacznie przyspiesza obsługę poszczególnych klientów, zwłaszcza w sklepach spożywczych. Jeśli nasz terminal nie działa jak należy, powinniśmy zwrócić się do działu serwisowego lub działu obsługi klienta terminali płatniczych, wówczas uzyskamy pomoc, niezbędną do dalszego sprawnego działania naszego terminalu. Warto zadbać o to, aby terminal był zawsze sprawny – wiele osób nie nosi gotówki, preferując transakcje bezgotówkowe.